woensdag 7 augustus 2024

Gegroet

Voor kinderen duurt een autoreis op vakantie soms wel (heel) lang. Nu kan je een filmpje laten kijken en zo maar toen mijn broer en ik klein waren bestond dat nog lang niet. dus deden we af en toe spelletjes: om het eerst een rode auto zien, of met een andere kleur, liefst één die niet vaak voorkwam. Of een nummerplaat zoeken met bepaalde letters, …
Ik moet toegeven: naar nummerplaten kijken doe ik nog altijd graag. Soms zijn er met een Latijns woord zoals ‘dux’ of ‘pax’. Of een vriendin die altijd voor bibliotheken heeft gewerkt en ‘bib’ op de nummerplaat van haar auto had staan. En gepersonaliseerde nummerplaten doen soms raar opkijken of glimlachen. De leukste en meest verrassende hierbij zag ik vorige zaterdag in Stokkel.
U raadt het al: ‘gegroet’ stond er op!
Dus, als u soms in Stokkel zou komen, ziet u de auto met die nummerplaat ook.
Intussen zeg ik u van harte: ‘Gegroet’!

Pastor Chris

© Pixabay