woensdag 3 juli 2024

Bewonderen

Er is wel elke dag iets om te bewonderen. Gisteren reed ik via de Woluwelaan naar de Leuvensesteenweg toe. Het verkeer was al wat drukker en ik had dus tijd om de bermen met wilde bloemen te bewonderen. Voor het rood licht staan was in dit geval een meevaller.
Tijdens de voorlaatste week van juni vertoefde ik in Midden-Italië voor een cultuurreis. Vanuit Bologna bezochten we elke dag een andere stad of steden. Zo stond voor dag twee Ravenna op het programma. Ruim veertig jaar geleden mocht ik deze stad als eens bezoeken. Ik keek er naar uit om opnieuw de prachtige mozaïeken, parels van het vroege christendom, te mogen bewonderen.
De basilieken van San Vitale en Sant Apollinare blijven indrukwekkend; je weet niet goed welke mozaïek je eerst moet of beter gezegd mag bewonderen. Wat een rijkdom!
Ik nam een foto van een detail: drie boten die de haven uit- of binnenvaren. Het deed me denken aan de apostel Paulus, die verschillende plaatsen aandeed en zo ook aan onze Paulusgemeenschappen: onderweg maar wetend dat er havens zijn waar je welkom bent.

Pastor Chris

©Chris Ruelens