dinsdag 27 oktober 2020

Blogmoeheid

Je hoort regelmatig spreken over ‘coronamoeheid’. We weten allemaal wat het is. Die coronacrisis blijft maar duren. De maatregelen worden weer verscherpt. We hebben er allemaal meer dan genoeg van. We zijn het beu. We zijn het moe. We zijn corona-moe.
In deze context kan je ook spreken over ‘blogmoeheid’. Waarover moet een mens nog schrijven in deze coronatijd? We horen van niks anders. Tenzij van de verkiezingen in de Verenigde Staten. En daar gaat het ook over corona.
Waar kan ik het dan nog over hebben in deze blog? Ik dacht aan iets: als ik nu eens elke week probeer iets positiefs te ontdekken waarover ik kan schrijven. Dat moet toch mogelijk zijn. Elke week iets vinden in de actualiteit, in het dagelijks leven, dat een beetje een positief gevoel geeft. Het kan een ons moreel opkrikken. Doet u mee? Elke week iets positiefs proberen te vinden. U hoeft er zelf niet over te schrijven. Laat het mij weten. Ik schrijf wel iets in de blog.
Voor vandaag heb ik al iets gevonden. In het TV-journaal werd vermeld dat de verkoop van noveenkaarsen opzienbarend is gestegen. Dat is toch positief nieuws? Indien niet voor het geloof, dan toch minstens voor de kaarsenfabrikanten.

Pastor Benno.

Ik heb niets te zeggen. Ik zeg het regelmatig