donderdag 25 april 2024

Een dag als een geschenk

Elke dag is eigenlijk een geschenk, aprilse grillen of niet. Maar er zijn toch dagen die bijzonderder zijn dan andere. Dagen om als een geschenk in te pakken en zorgvuldig te bewaren. Gisteren was zo’n dag! We mochten met de (naaste) familie het huwelijk vieren van mijn nichtje/petekind. Een tijdje geleden vroeg ze of ik haar getuige wilde zijn. Haar man had zijn beste vriend als getuige gekozen. Ik zei haar dat zij gerust ook een goede vriendin mocht kiezen, indien zij dat wilde. Haar antwoord ontroerde mij ten zeerste: “Dat komt jou toe, meter.”
Dus was ik gisteren de fiere en dankbare getuige bij hun belofte aan mekaar om samen verder door het leven te gaan. Dat hun verbintenis gelukkig en gezegend mag zijn! Ook al ging het hier alleen om een burgerlijk huwelijk, toch verwijst voor mij hun ja-woord naar Gods verbondenheid met ons, zijn mensen. Ik heb de dag van gisteren, met alle mooie en deugddoende momenten, ingepakt als een geschenk!

Pastor Chris

© Pixabay