donderdag 14 maart 2024

Bibliotheek

Maandag schreef pastor Mariette over het pakket ‘boeken’ dat onverwachts toch bij haar geraakte.
Het boekenkastje stond al klaar om gevuld te worden. Ik kijk uit naar het Godly Playverhaal ‘de boeken van de Bijbel’. Want ook als verteller is het volop genieten van een verhaal dat je nog niet kent. Op Godly Play staat immers geen leeftijdsgrens!
Ik heb iets met boeken! Die liefde kreeg ik met de paplepel mee. Mijn moeder was een fervente lezeres en gaf het virus door. Eentje waar geen vaccin tegen opgewassen is.
Gisteren trok ik, zoals vaak, naar de bib in Op-Weule, het gemeenschapscentrum in Sint-Lambrechts-Woluwe. Je kan me ook regelmatig terugvinden in de bib van Zaventem. Gelukkig dat er bibliotheken bestaan want zo hoef ik mij geen zorgen te maken over plaatsgebrek en kan ik rustig thrillers en detectives lezen. Niet dat ik geen boek meer koop maar dan meestal voor een spiritueel boek. En als er plaats gemaakt moet worden, is er altijd wel een boek dat ik naar de leeskast kan brengen. Gedeeld leesplezier!

Pastor Chris

© Pixabay