maandag 11 maart 2024

Het zijn de kleine dingen die het doen

Vrijdag zat ik met spanning te wachten. Ik had een afspraak die dag en ik verwachtte een levering van 73 boeken die zouden geleverd worden ten laatste op het moment dat ik moest vertrekken. Helaas, op het moment dat ik moest vertrekken waren de boeken er niet. Wat kregelig ben ik dan toch maar naar mijn afspraak gegaan. Een tegenvaller! Wie weet waar ik het pak zal moeten gaan ophalen? Hopelijk is er niets verkeerd gelopen, zijn ze niet verloren gegaan... Vele doemscenario gedachten schieten door mijn hoofd.
De boeken heb ik nodig voor mijn volgende Godly Play project. Het nieuwe verhaal gaat over 'De boeken van de bijbel'. Wist je dat de bijbel uit een hele bibliotheek van boeken bestaat? Ja hoor, er zitten maar liefst 73 boeken in die bibliotheek. Het boekenrekje is al helemaal af, met dank aan mijn broer (zie je hieronder). De boeken, uit hout gemaakt, komen uit Nederland en daar zat ik dus op te wachten.
's Avonds kreeg ik een berichtje: "Er staat een grote doos voor de deur van je appartement". Wat was ik blij met dat berichtje. Wat lief om mij te verwittigen. Wat mij echter nog meer blij maakte is de inzet van de bezorger. Er woont een bezorger van PostNL enkele blokken verder. Een gezin met heel veel kinderen, die als ik op het terras zit tijdens de zomermaanden heel vriendelijk goedendag zeggen. Omdat ik regelmatig uit Nederland bestel, kende de bezorger mijn naam en wist hij waar ik woon, hij is zo vriendelijk geweest om het pakket voor mijn deur te zetten. Dat verdient een toch wel een  'Mercike'.
Het zijn de kleine dingen die het doen. Het is bereikbaar voor iedereen en er voor kiezen kan de wereld zoveel mooier maken.
Dank je wel lieve bezorger, je hebt mijn dag goed gemaakt.

Pastor Mariette

Work in progress