donderdag 20 juni 2024

Gewoon buitengewoon

‘Van het gewone houden maakt je buitengewoon’ (BZN 13 juni 2024)

Wanneer u dit leest, ben ik al enkele dagen op vakantie. Maar ik schreef het natuurlijk al wat eerder, tussen het pakken van mijn valies in. Een welgekomen afwisseling!
Ik ga wel graag op reis maar liefst niet te ver en niet te lang. Het hoeft niet spectaculair te zijn. Want eigenlijk zijn het vaak gewone dingen die de grootste vreugde schenken. Zo behoort een wandeling langs de Woluwebeek en langs de windmolen tot mijn favorieten. Dat geldt ook voor het lezen van een boek, op een rustige plek. Eens afspreken met vrienden, … Ik moet toegeven, eigenlijk sta ik er niet altijd bij stil hoe buitengewoon die dingen zijn. Maar gewone mensen zijn nog buitengewoner! Daarom ben ik dankbaar voor al die gewone mensen die ik in de loop van dit werkjaar mocht ontmoeten. Zij maken een wereld van verschil! Zij zorgen ervoor dat je telkens weer de zonzijde ziet.
Dank U, God, voor die buitengewone mensen!

Pastor Chris

© Pixabay