woensdag 20 december 2023

Warme mensen

 ‘Warme mensen zetten niemand in de kou.’ (BZN)

Er is al veel geschreven over ‘licht en warmte’ in de laatste blog. In deze donkerste dagen van het jaar hebben we daar meer nood aan dan anders blijkbaar. Een brandende kaars is welgekomen. De kerstkaarten die gestuurd worden zorgen mee voor dat licht en die warmte. Ik kijk daar altijd naar uit en ben gelukkig met elke kaart die ik mag ontvangen.
‘Warme mensen’ maken het hele jaar verschil maar nog het meest in deze dagen rond Kerstmis. Zo mag ik elke morgen per mail of via WhatsApp een wens voor de dag ontvangen. Deugddoend om zo je dag te mogen beginnen! Ik begin mijn dag in deze advent ook met het lezen van de adventskalender: bemoedigend hoe mensen schouder aan schouder opkomen tegen armoede. Ach, er zijn zoveel voorbeelden van kleine goedheid die licht en warmte brengen.
Dank U, God, voor alle ‘warme mensen’ die ik mocht en mag ontmoeten!

Pastor Chris

© Bond zonder Naam