donderdag 21 juli 2022

Verkwikking

In vakantietijd even afwijken van het gewone: waarom niet? Dus dit keer geen spreuk van Bond Zonder Naam.
De twee voorbije hittedagen zorgden voor de titel van deze blogtekst. Hoe zoek en vind je verkwikking op zo’n dagen? Ik mag zeker niet klagen want met de zonnewering was het binnen best te doen, zonder al te grote inspanningen weliswaar. Dat wordt trouwens ook aangeraden. Een goede reden dus om het bij lezen te houden. Niet dat ik daar nu echt een reden voor nodig heb. Verder bracht elk glas water de nodige verkwikking. Op zo’n moment besef je meer dan anders hoe kostbaar water wel is. Een godsgeschenk, zou je kunnen zeggen!
De dagelijkse wandeling heb ik toch maar uitgesteld. Wandelen langs de Woluwe is één van mijn favorieten: vlak bij huis schenkt die wandeling mij altijd verkwikking, naar lichaam én geest.
Vakantietijd dus!

Pastor Chris

de Woluwe