zondag 3 juli 2022

Vrije tijd, vrij om te kiezen... en nu?

De start van de vakantie is voor mij altijd een opgave. Van het gestructureerde overgaan naar vrij om te kiezen is voor mij moeilijk. Ik haal bijvoorbeeld veel vreugde aan het afvinken van een taak. Als het nu gaat om ramen poetsen of een verslag maken of de website up-to-date houden. Het het maakt mij gelukkig wanneer ik het vinkje naast de taak kan zetten.
Vandaag bedacht ik mij dat het misschien wel een goed idee zou zijn om ook een takenlijstje op te stellen voor de vakantie. Taken die er in de loop van het werkjaar vaak bij inschieten.

Vakantietaken:
o vrienden bezoeken
o op stap gaan met mijn kleinkinderen
o nieuwe Godly Play verhalen schilderen
o daguitstappen maken met de trein
o kampbezoek
o een dagje naar De Panne
o grotere aandacht voor de mensen rondom mij
o ...  
Er zijn ook zaken die dagelijks terugkomen. Die kan je in de computer invoeren als: 'herhalen elke dag'
o Tijd maken voor het evangelie van de dag
o een moment van stilte inbouwen om mijn dag te overschouwen.
om God te danken of sorry te zeggen en het in Zijn handen te leggen.
Mijn vakantie ziet er opeens wat zinvoller uit.
Ik hoop/ik ben er zeker van dat de vinkjes mij evenveel vreugde zullen geven.

Pastor Mariette