donderdag 18 januari 2024

Toevalligheden

Je hoort soms wel zeggen: ‘Toeval bestaat niet.’ en misschien wordt dat wel terecht gezegd. Ik weet het niet zeker maar af en toe maak ik ze wel mee, toevalligheden of onverwachte dingen. En ze geven vaak kleur aan het leven!
Vorige vrijdag nam ik deel aan de Bijbelnamiddag op het vicariaat. Tijdens de pauze stond ik te praten met een dame die ik niet kende maar ongevraagd nog een koekje haalde voor bij mijn koffie. Het heeft des te beter gesmaakt.
De Bijbelnamiddag heeft plaats op het vicariaat. Ik ga daar met het openbaar vervoer naar toe. Bij het gaan zat er voor mij een dame en we keken wel naar mekaar want we waren de ‘uitzondering op de regel’: geen smart- of iPhone in onze hand.
Nu wil het toeval dat bij het teruggaan diezelfde dame opnieuw op dezelfde metro zat als ik. En me aansprak met de vraag: ‘Ik u daarstraks ook niet gezien?’ Die vraag verraste en trof me: het kan dus ook nog dat mensen mekaar opmerken!
Toevallig vond ik bij het zoeken naar een foto voor deze blog deze: ‘Salve’, ‘wees gegroet’, letterlijk ‘wees behouden’. Een gelukkig toeval om u zo te mogen groeten.
Deugddoende toevalligheden gewenst!

Pastor Chris

© Pixabay