maandag 29 januari 2024

Waar heb jij deugd aan?

Vlaamse filmpjes, wie kent ze niet? Verschillende generaties hebben ze verslonden. Zaterdag werd er mij nog eentje in de handen gestopt en ik heb er deugd aan gehad om het te lezen. Het was niet zomaar eentje, het was in het kader van een Godly Play verhaal over Don Bosco. De man die het opnam voor de arme, aan hun lot overgelaten kinderen. Hij gaf hen een thuis, een ruimte om te spelen en ravotten, vertelde ze verhalen over Jezus, en zorgde dat ze een beroep konden leren. Het gaf mij een zekere verbondenheid met Don Bosco. Zijn liefde voor de kinderen en dat hij ook graag verhalen over Jezus vertelde trof mij. Mij verbonden voelen met iemand, dat is nog zoiets waar ik heel veel deugd aan heb.
Verbondenheid met mensen die eenzelfde doel voor ogen hebben. Samen zoeken hoe we ons doel  kunnen waar maken. Dit mocht ik vorige week meemaken tijdens enkele vergaderingen. Ja, ik mag het zeggen, de Brusselse kerk werkt hard en zoekt naar wegen om de Blijde Boodschap zo goed en zo dicht mogelijk bij de mensen te brengen. Dat samen zoeken schept een band en dat maakt mij gelukkig. 
Dit wens ik je deze week toe: dat je enkele dingen mag ontdekken waar je deugd aan hebt, wat jou blij maakt.

Pastor Mariette

© Mariette Dhondt