donderdag 15 juli 2021

Dromen

‘Mensen zonder dromen slapen hun hele leven lang.’ (BZN)
Dromen doen we allemaal wel, al herinneren we niet altijd onze dromen. Mijn droom van vannacht herinner ik me wel. Ik was terug op school en zoals gebruikelijk op het einde van het schooljaar moest allerlei administratie in orde geraken. En in mijn droom lukte dat maar niet.
We kunnen ook dromen van wat we graag zouden hebben: zonnig weer, een mooi huis, een goed inkomen, … allerlei materiële dingen die ons gelukkiger zouden maken. En toch is er meer!
We kunnen ook dromen van vriendschap en liefde, van mensen om heen van wie we houden en van wie wij houden. Dromen van een rechtvaardiger wereld, van een leefbare wereld nu en in de toekomst, van solidariteit, van vrede, …
‘I  have a dream!’: daar begint het mee.
Maar dromen vragen ook om inzet, om daadkracht om ze te realiseren, om een wakker hart en een wakkere geest. Moge de Geest ons daarbij helpen!

Pastor Chris

© Pixabay