maandag 21 februari 2022

Mijn Tabormomentje van deze week

Ook al meegemaakt? Zalig he !

De naam Tabormoment komt voort uit het evangelie dat gelezen wordt de tweede zondag van de vasten.
Jezus ging met enkele van zijn leerlingen de berg Tabor op. Boven op de berg werd zijn kleed stralend wit en naast Hem zagen zijn leerlingen Mozes en Elia. Dat was zo'n intens moment dat de leerlingen zeiden: "Laten we hier drie tenten bouwen". Ze wilden dat moment vasthouden, in dat moment blijven.
Ik ben er zeker van dat jij ook al zo'n momentjes hebt meegemaakt, momentjes die je wilt vasthouden. Zalig toch?

Vorig vrijdag mocht ik in Don Bosco Heverlee een basiscursus Godly Play mee begeleiden. Het was een heterogene groep: leeftijd tussen begin de 20- en eind de 50 jaar, qua achtergrond: studente geneeskunde, catechisten, leerkrachten, jonge moeder, opvoedster,... Mensen dus van alle leeftijden en met een verschillende achtergrond. Wat ze allemaal gemeen hadden was hun passie voor het 'verhaal'. Ze willen op een speelse, eigentijdse manier Zijn boodschap vertellen. Mooi hoe mensen die elkaar niet kennen, die uit alle hoeken van Vlaanderen en Brussel komen elkaar vinden, elkaar dragen en delen van wat hen drijft en wat hen kracht geeft. Er was een verbondenheid voelbaar die je zelden op zo'n korte tijd hebt. Ik voelde mij zo gelukkig, dat ik dat moment wilde vasthouden !
Mijn Tabormomentje van de week !
Tijdens de debriefing met de begeleiders vroegen wij ons af wat ervoor zorgde dat we dat we dat zo uitgesproken voelden. Het antwoord vind ik voor mijzelf in het evangelieverhaal. Daar waren niet alleen Jezus en de leerlingen aanwezig, er was nog iemand anders; Ze hoorden een stem die zei: "Dit is mijn Zoon, de Welbeminde, luistert naar Hem.".
Ik ben er zeker van dat God ook bij ons aanwezig was en zag dat het 'goed' was. 

Pastor Mariette

© Godly Play Vlaanderen