maandag 28 februari 2022

De kostbare parel en de Goede Herder

Het is niet evident om vrolijk door het leven te gaan als we aan ons achterdeur zo'n vreselijke dingen zien gebeuren. Ik weet het oorlog is van alle tijden en onze wereld is nog nooit zonder geweest maar als het zo dichtbij komt dan hou je toch je hart vast.

In zo'n tijden leg ik er mij nog meer op toe om God heel dichtbij te voelen. Bidden helpt daarbij maar ook Hem proberen te ontdekken in mijn dagdagelijks bezig zijn. Die kleine gelukjes waarvan je achteraf zegt: "daar was Hij aanwezig".
Zo sprak ik zaterdag met een cursiste die voor het eerst een Godly Play verhaal moest vertellen. Ze stond stijf van de stress. Toen ik haar vertelde dat het mij helpt om te weten dat het niet mijn verhaal is, dat ik  mensen God wil laten kennen, het is trouwens Zijn verhaal, dan maakt mij dat rustig omdat ik weet dat Hij het mee helpt dragen. En weet je wat? Het heeft ook haar geholpen. Een knipoog achteraf deed ons beiden genieten. Een klein momentje van geluk, mijn kostbare parel, bracht mij de Goede Herder heel dichtbij. Dank je wel God.

Moge de Goede Herder, die al zijn schapen bij naam kent,
jou leiden naar de goede, groene weiden,
en bij jou blijven als je door de woestijn moet.
Dat je de kostbare parel mag vinden,
die belangrijker is dan al de rest.

Pastor Mariette  

Op zoek naar de kostbare parel