maandag 17 juli 2023

Visvijver De Zeemeermin

Neen, een visser ben ik niet. Alhoewel, misschien volgens sommigen een mensenvisser, maar daar ga ik het nu niet over hebben.
Wel over de simpele dingen in het leven. Ik heb het daar regelmatig over en ja, misschien volgens sommigen omdat ik nogal simpel ben, maar daar ga ik het nu niet over hebben.
Wel over het simpele geluk om een avond door te brengen omringd door de schoonheid van de natuur aan een visvijver in het goede gezelschap van een goede vriend en een goed bier, en nog één en nog één. Bier, niet vriend. Ja, sommigen zullen misschien denken dat ik het nogal dikwijls over drinken heb, maar aan hen wil ik zeggen: ‘ook over eten’. Maar daar ga ik het nu niet over hebben.
Gewoon een avond lummelen – iets waar ik zeer goed in ben – en ondertussen de reiger zien passeren en de eenden met hun jongen en de ganzen met hun jongen en af en toe een opspringende vis die naar insecten hapt, of misschien naar iets anders, maar dat weet ik niet, want ik ben eigenlijk geen visser. Had ik dat al gezegd?
Een beetje babbelen over de dingen die je bezig houden, luisteren naar de dingen die je vriend bezig houden, gewoon jezelf mogen zijn in goed gezelschap in een mooie omgeving met een goed glas.
Dat is een beetje hemel op aarde. Dat was Visvijver De Zeemeermin.

Diaken Dirk

© Dirk Van Erps