vrijdag 5 juni 2020

Klachten en zegeningen

Het gebeurt gelukkig niet zo vaak maar er zijn toch dagen dat ik het minder zie zitten dan gewoonlijk. Begin van deze week waren zo’n dagen: zeker geen verrijzenisdagen en de Pinkstergeest leek ver weg. Ik kon zonder moeite een klachtenlijst opstellen, waarbij last van hooikoorts nog het minste was. De coronatijd met zijn thuis blijven, de bezorgdheid voor de zorgverleners (onder hen ook mijn schoonzus en petekind) en getroffen families, onzekerheid over de toekomst, …
Was een doktersbezoek misschien aangewezen? Ik vroeg het me af.
En geloof het of niet maar in die dagen liep een mail binnen met een bezinningstekst, die mij diep getroffen heeft. Het was alsof God zei: ‘Ik ben altijd bij je, ook al denk je van niet.’
Ik hoop dat deze tekst ook voor u bemoediging mag betekenen op momenten dat het moeilijker gaat.

Chris Ruelens
Twee handen