dinsdag 18 april 2023

Nieuw leven

Geen spreuk van Bond Zonder Naam dit keer. Verandering mag ook wel eens.
Je kan er niet meer naast kijken: in de natuur zie je overal het nieuwe leven openbloeien. Daarom vind ik dit zo’n mooi seizoen om te wandelen. Op een avondwandeling langs de Woluwe zag ik moedereend met een stuk of zes ‘bolletjes dons’. De kuikentjes zwommen al dapper mee. Eentje, dat wat bleef hangen, zette zowaar een sprintje in. Ik ben een tijdje blijven kijken, samen met een gezin met jonge kinderen.
Soms wandel ik ook langs de autosnelweg die bovenaan mijn straat kruist. Ze hebben er een tijd geleden wat bomen gerooid. Wat mij trof was een afgezaagde boomstronk waar volop jonge scheuten aankwamen. Dat vierden we toch ook op Pasen: dat leven sterker is dan de dood. Dat God telkens nieuw leven schenkt.
Zo wordt voor mij een wandeling ook een gebed van dank!

Pastor Chris

© Chris Ruelens