donderdag 26 augustus 2021

Drukte

‘Gom eens wat drukte uit je agenda’ (BZN 25/8/2021)

Tijdens de vakantieperiode lukt dat beter dan op andere momenten. Zo was ik vorige week van vrijdag tot zondag op minivakantie in Duitsland. Het was de eerste buitenlandse trip sinds het begin van de coronacrisis. Toch even wennen, vond ik, aan een ‘gemaskerde’ vakantie, zoals iemand het noemde. Maar het deed deugd om er even tussenuit te zijn.
Maar nu de start van het nieuwe school- en werkjaar voor de deur staat wordt het terug een opgave om te waken over ‘drukte in mijn agenda’. Sommige dagen lukt dat wel maar op andere momenten dreigen de vergaderingen zich op te stapelen. Zeker, als je moeilijk ‘neen’ kan zeggen.
Dus zijn goede voornemens hier op zijn plaats: voldoende tijd vrijhouden in mijn agenda.
Tijd voor medemensen, voor God en ook wat voor mezelf!
Ik hoop dat de aanschaf van een goede gom kan helpen!

Pastor Chris

© Pixabay