donderdag 12 augustus 2021

Het verschil

‘Maak jij het verschil?’ (BZN 8 augustus 2021)

Best een vraag om over na te denken vond ik.
Maar deze vraag riep een andere vraag op: ‘Wie maakt voor mij het verschil?’ en daarop is het antwoord veel gemakkelijker te geven vanuit een grote dankbaarheid.
Jij, die trouwe vriend met wie ik dagelijks contact mag houden.
Jij, die met alle humorvolle presentaties, video’s en zo, die je doorstuurde tijdens deze coronacrisis ervoor zorgde dat ik er de moed in hield.
Jij, die telkens zegt: ‘Je bent welkom, kom maar af.’ Want samen aan iets werken is toch heel wat anders dan alleen.
Jij, die telkens bezorgd vraagt hoe het met me gaat en dat ook toont met een bemoedigend woord, een fijne attentie zoals een vakantiekaart.
Jij, met wie ik in vriendschap en gebed verbonden mag zijn.
Jij, mijn petekind, die zoveel meer betekent dan ik kan zeggen.
En zo zou ik kunnen verder gaan.
Van ganser harte dank!
Ik wens en hoop dat er voor ieder van u mensen zijn die het verschil maken.
En dat we op onze beurt voor anderen het verschil mogen maken.

Pastor Chris