dinsdag 1 augustus 2023

Een nieuw leven begint

Gisteren schreef Dirk dat er zoveel is om verwonderd over te zijn, zoveel om te ontdekken, …
Zo probeer ik ook bij elke wandeling iets nieuws te ontdekken en als je aandachtig kijkt, lukt dat ook.
Vaak sta ik er verwonderd van hoe vaak mensen groeten als je dat zelf ook doet en hoe spontaan kinderen dag zeggen of teruglachen. En ik denk dan terug aan wat ik ooit las: ‘Elk kind wordt geboren met de boodschap dat God nog niet ontmoedigd is over de mens.’
Een goede vriendin (over wie ik eens schreef dat zij als een zus is) heeft al een kleindochter van bijna drie en werd de voorbije maand weer twee keer oma of ‘omi’. Begin juli werd haar tweede kleindochter geboren en eind juli een kleinzoontje.
Voor hen ligt de wereld open: zoveel om verwonderd over te zijn, om te ontdekken, …
‘God, hou de verwondering voor uw wereld en uw mensen in ons levend. Laat ons met grote ogen en dankbaarheid rondom ons kijken.’ (Zelfs bij regenweer!)

Pastor Chris

© Pixabay