donderdag 3 juni 2021

Vreugde

‘Vreugde is de eenvoudigste vorm van dankbaarheid’ (BZN)

Eigenlijk is er heel veel waarvoor ik dankbaar kan zijn en dat mij vreugde schenkt. In de voorbije maand mei kon ik af en toe wel het aanhoudende regenweer betreuren maar de vele bloemen in het hoge gras (‘Maai mei niet’) waren een bron van vreugde.
Zoals ik al eens eerder in de blog schreef, beleef ik elke dag vreugde aan de vogels, klein en groter, die het waterbakje lustig gebruiken als bad. Mijn gezondheid laat mij toe om bijna dagelijks een wandeling te maken. Elke maandagvoormiddag ben ik welkom bij pastor Mariette om aan de opmaak van Kerk en leven te werken: telkens een deugddoend moment van ontmoeting in deze coronatijden.
We mochten al een aantal zondagen in openlucht eucharistievieren. Vorige zondag was het een sterk gemeenschapsgebeuren onder een stralende hemel.
Ik heb met mijn nichtje, mijn petekind, afgesproken dat ik hen kom bezoeken wanneer ik ook mijn tweede vaccin heb gekregen. Ik tel dus af maar ben haar heel dankbaar telkens zij enkele foto’s doorstuurt van haar dochtertje van bijna zes maand.
Een goed boek kunnen lezen: een grote bron van vreugde! En er is nog zoveel meer!
Ik wens ieder van u een vreugdevolle dag toe!

Pastor Chris

© Pixabay