maandag 25 oktober 2021

Dankbaar, om duizend, duizend dingen.

Heb je het ook soms dat je op zondagavond moe maar voldaan naar het weekend terugkijkt? Ik mag niet klagen van mijn weekend. De rode draad doorhaan het weekend is vooral dankbaarheid. Er is zoveel om dankbaar te zijn ondanks en/of dankzij de corona periode.

Net voor de meimaand begon, tijdens de tweede lockdown, hebben we met Godly Play Vlaanderen voor het eerst via Zoom een Godly Play verhaal verteld. Was het omdat het zo lang geleden was dat we nog hebben kunnen vertellen, of was het het verhaal van 'Maria' dat de aandacht trok, er namen een 50-tal mensen aan deel aan het verhaal via Zoom. Vorige vrijdag zijn we met de drie organisatoren samen gekomen om dit dankbaar te gedenken en onze vreugde te delen met elkaar. Hoe kan je beter je weekend instappen.

Zaterdag mocht ik mij het verhaal van de liturgische cirkel van het kerkelijk jaar eigen maken. Maandag mag ik dat vertellen in het vierde leerjaar. Dit verhaal ligt me nauw aan het hart omdat dit het verhaal was dat ik tijdens mijn opleiding verteld heb

Dit weekend kwam de catechesegroep 3 samen voor de start van hun catechesejaar. Een groep jongens en meisjes uit beide pastorale eenheden die enthousiast meewerkten en mee nadachten over het scheppingsverhaal. Wat zijn wij toch gezegend ! Het 'Halleluia' lied dat we op het einde van de catechese zongen was helemaal op z'n plaats. God zag dat het heel goed was.

Het feesten ging verder, drie van mijn kleinkinderen waren de voorbije week jarig. Wat is er mooier dan de pretoogjes van de jarigen als het lied 'happy birthday to ...' gezongen wordt, waarbij de jongste spruit, net twee jaar, zijn beide handjes in de lucht steekt bij het zingen van 'hiep, hiep, hiep, hoeraaaa'. Is dit niet iets om dankbaar om te zijn. Mijn hart smelt alvast.

Het was een weekend om 'U' tegen te zeggen. Dank je wel God !

Pastor Mariette


© Pixabay