donderdag 4 november 2021

Een goed humeur

‘Een goed humeur werkt aanstekelijk.’ (BZN 27 oktober)

Ik weet niet hoe het voor u is, maar ik ben nogal gevoelig voor de weersomstandigheden. Mijn humeur dus ook. Een regenachtige dag zonder streepje zon is niet echt aan mij besteed. Een streepje zon, waardoor de herfstkleuren zo veel mooier zijn, kan mijn dag goed maken. Wanneer dat niet zo is, zoek ik naar redenen om de dag toch met een goed humeur te beginnen en dat zo te houden.
Dankbaarheid voor de nieuwe dag na een goede nachtrust, mailtjes die bemoedigen, het vooruitzicht vrienden te kunnen ontmoeten, een telefoontje van een vriend die vraagt hoe het met me gaat, …

Zeker in de ontmoeting met mensen werkt een goed humeur aanstekelijk. Al blijft het met de mondmaskers wel wat moeilijker om dat te tonen. Maar geen nood, het kan ook zo.
Op mijn wandelingen kom ik regelmatig onbekenden tegen en we groeten mekaar vaak spontaan.
En aan telefoon heb je geen hinder van een mondmasker. Zo ging gistermorgen mijn humeur een stuk de hoogte in door een telefoontje van een dame die mij bedankte omdat ik haar terug een paternoster bezorgd had.
Het zijn de kleine dingen die er vaak toe doen!

Pastor Chris