dinsdag 18 oktober 2022

Spiegelbeeld

‘Laat je spiegelbeeld ook eens lachen’ (BZN maandag 17 oktober 2022)

Toen ik deze dagspreuk las, realiseerde ik me dat dit zeker niet altijd het geval is. Eigenlijk kijk ik niet zo graag in een spiegel, letterlijk toch niet. Nu ja, het moet wel ’s morgens. Maar met de jaren komen er alleen maar rimpels bij, … en dan is enige nostalgie naar jeugdiger tijden mij niet vreemd.
Daarom misschien wel de foto van een peuter die zijn (of haar) spiegelbeeld ontdekt. Grandioos!
Zeker als de spiegel niet aan de muur hangt, wordt aan de achterkant ijverig gezocht naar dat andere kindje dat maar niet gevonden wordt.
Maar verder mijmerend over de spreuk dacht ik terug aan het catechesemoment van zondag rond het scheppingsverhaal. Telkens keert dezelfde zin terug: ‘En God zag dat het goed was.’
God schiep en schept de mens naar zijn beeld en gelijkenis. En Hij zegt: ‘Je mag er zijn! Zoals je bent, met je sterke en je zwakke kanten.’
Als dat geen reden is om met een dankbare glimlach naar mijn spiegelbeeld te kijken!

Pastor Chris

© Pixabay