vrijdag 23 december 2022

Een appel

Laatst was ik voor het werk in Parijs, waar het lichtjes aan het sneeuwen was. Van de kou ging ik dicht bij de Notre Dame een cafĂ© binnen om me op te warmen met een lekkere tas warme chocolade. Naast de gewone bijhorigheden zoals een koekje, suiker en zelfs extra warme melk, was er ook een papieren serviet bij met het opschrift: “Chaque pomme est une fleur qui a connu l’amour”.
Ik vond deze uitspraak zo mooi dat ik er direct een foto van nam en het naar mijn oudste zus in Amerika stuurde. Zij reageerde met te zeggen “Typisch Frans! Liefde is meer dan bevruchting!”. Maar zo had ik het niet begrepen. Voor mij betekent het dat elk succes in het leven het resultaat is van zoveel liefde dat men van anderen gekregen heeft, van God, Jezus en Maria inbegrepen!
Kerstmis is het getuigenis van de liefde die Jezus van zijn ouders, maar ook van de Vader heeft ontvangen, en die wij allen nog steeds mogen ervaren.

Zalig Kerstfeest!

Pastor Peter
© Pixabay