maandag 19 december 2022

Vergeten

Vergeten is iets wat mij altijd al overkwam maar ondertussen hoe langer hoe meer. Mijn collega's op het werk weten het en ik zeg het ook altijd. Als ik iets niet direct doe of ik heb het niet opgeschreven, dan vergeet ik het. Ze weten dat en dus sturen ze mij dan ook na een paar dagen of, als het dringend is na een paar uren, een herinnering. En dan komt het wel in orde. Er zijn ergere dingen.Vergeten. Ook Israel vergat de beloftes die het aan God had gedaan om geen andere goden te eren. Altijd opnieuw. En altijd opnieuw stuurde God profeten om hen daaraan te herinneren. En meestal kwam het dan weer in orde of tenminste voor een tijdje. Er zijn ergere dingen.
Vergeten. Ook wij vergeten soms dat God ons graag ziet. En daarom stuurt Hij ons zijn enige zoon opdat we niet verloren zouden gaan maar eeuwig leven. En daarom krijgen we ook een gunstige tijd om ons op zijn komst voor te bereiden. Mag ik u eraan herinneren dat die gunstige tijd bijna gedaan is. Want Hij komt straks. Vergeet het niet. Dat zou pas erg zijn.

Diaken Dirk

Zou het kunnen dat Dirk vergeten was een blogje te schrijven totdat hij van Mariette een herinnering kreeg? Er zijn ergere dingen...

© Tegeltje