maandag 21 december 2020

Wat was jouw mooiste geschenk?

Vandaag zetten we onze tocht naar Bethlehem verder. Op het eerste zicht met figuren die niet in de advent thuis horen, maar ook zij waren op weg naar Bethlehem. 

Deze tijd van het jaar is iedereen ijverig op zoek naar het juiste geschenk. Al zal het dit jaar anders zijn dan anders, geschenken horen bij een feest. Dat wisten de wijzen al die het kind in de kribbe kwamen bezoeken. Het juiste geschenk voor iemand vinden, is voor velen een extra stress factor. Zeker als je zoals ik een hekel hebt aan shoppen. Voor mij is shoppen iets functioneel, funshoppen daar kan je mij geen plezier mee doen. Dus geen extra stress voor mij dit jaar. Want wat is het mooiste geschenk? Welk geschenk maakt jou diep van binnen gelukkig? 
Mijn grootste geschenk dezer dagen is samen met de kinderen en kleinkinderen rond de tafel zitten en het leven delen. Daar kan ik echt van genieten. Dit jaar zal het anders zijn. Geen familiefeest, geen kinderen, geen kleinkinderen... maar wat het draagbaar maakt is te weten dat ik op die manier meewerk aan een hoger doel: de gezondheid van velen, de draagkracht van allen die het beste van zichzelf geven. 
Laat dat  tijdens deze feestdagen ons geschenk zijn dat we aan elkaar geven. 

Pastor Mariette