maandag 14 december 2020

Wees niet bang

 

In het kerstverhaal brengen de engelen Gods boodschap naar de herders. Heb jij ook ooit al eens het gevoel gehad dat God jou iets wilde laten zien of horen? Die vraag stelde ik mij na het verhaal van de derde adventszondag.


Heb ik ook ooit al eens het gevoel gehad dat God mij iets wilde laten zien of horen? Bij een eerste snelle reactie zou ik zeggen: neen, engelen van God ben ik nog niet tegengekomen en echt mysterieuze dingen zijn aan mij ook voorbij gegaan. 
Maar is dat wel zo? Hoe laat God zich horen en zien aan mij? Ik ben vandaag blijven stilstaan bij wat de engelen zeiden: "Wees niet bang, wij brengen goed nieuws, uw hart zal vervuld worden van vreugde." 
Welk goed nieuws heb ik vandaag gehoord of wat heeft mij vandaag blij gemaakt? Heb je al eens  geprobeerd voor jezelf op te sommen wat je die dag  heeft blij gemaakt? Waar heb je kunnen van genieten of wat gaf je energie om op te staan en verder te gaan. Niet gemakkelijk hoor, de momenten die tegen zaten die dag wegen vaak veel meer door dan de goede dingen. Maar je kan je daar in oefenen en na een tijdje ontdek je dat er meer momenten zijn die je energie geven, die een glimlach op je gezicht toveren, dan je eerst dacht. Dat zijn die momenten die je moet koesteren. Het zijn die momenten waar God heel dichtbij komt en jou iets wil zeggen. Misschien wel door een engel, want er zijn engelen van mensen die jou alle goeds toewensen. En misschien was jij ook wel een engel voor iemand, want ook dat maakt je gelukkig. 
"Wees niet bang" God is bij je, alleen moeten wij Hem leren zien en horen in de dingen van elke dag.

Pastor Mariette