maandag 8 maart 2021

Het zijn de kleine dingen die het doen

In mijn jeugdjaren luisterde ik vooral naar kleinkunstmuziek en luisterliederen. Een poster die ik zag hangen, deed mij terugdenken aan een luisterlied van begin de jaren 70.

De quote luidt:
Niet het geluk maakt ons dankbaar
maar dankbaarheid maakt gelukkig.
Daarbij dacht ik na wat mij die dag dankbaar/gelukkig heeft gemaakt:
  • Magda, die haar verhaal kon doen en daardoor vol enthousiasme aan de slag ging. 
  • Na veel puzzelwerk bij de opmaak van Kerk en leven was ik blij met het resultaat dat we konden doorsturen naar Halewijn. 
  • Het deed deugd dat ik voor iemand een afspraak kon maken voor een vaccinatie. Het geluk van mensen die het einde van de tunnel zien... Dank u wel God dat ik dat moment mocht meemaken. 
  • Het nieuwe Godly Play verhaal helemaal doorgenomen. Een boodschap om stil van te worden.
  • Het videogesprek met mijn vriendin. Zij had de poster met de spreuk hangen.
Zoveel dingen om dankbaar voor te zijn, zoveel dingen om gelukkig om te zijn en dat in één dag. Je ziet, je hoeft het niet altijd ver te zoeken, het zijn de kleine dingen die het doen.

Of het genre je bevalt weet ik niet maar voor wie er iets aan heeft... de beelden zijn retro maar de tekst blijft actueel.

Pastor Mariette