donderdag 29 april 2021

Hoe gaat het nu écht met jou?

Meestal stellen we de vraag anders of wordt ze ons anders gesteld: “Hoe gaat het met jou?”. Ik weet niet welk antwoord u meestal geeft, maar het mijne is doorgaans: “Goed. Dank je.” Vaak klopt dit antwoord maar op sommige momenten minder of helemaal niet. Maar dat openhartig aan iedereen vertellen is een andere zaak. Er is een groot vertrouwen nodig in de persoon aan wie ik durf toevertrouwen hoe het echt met me gaat. Daarom is het een grote rijkdom om zo’n mensen te kennen. Daarvoor ben ik zeer dankbaar.
Ik hoop dat ieder van jullie die rijkdom mag ervaren, in deze coronatijen nog meer dan anders misschien.
Ik geloof ook dat God mij elke dag die vraag stelt: “Hoe gaat het nu écht met jou?”. In volle vertrouwen kan ik bij Hem terecht met alle vragen, alle zorgen maar ook met alle vreugde en dankbaarheid. En Hij wacht geduldig; ik hoef niet altijd dadelijk te antwoorden.

Pastor Chris

©Pixabay