donderdag 8 april 2021

Klein geluk is groot geluk

Gelukkig brengt de maandspreuk van Bond zonder Naam inspiratie om te schrijven voor deze blog. De spreuk (in groene letters!) zie ik als ik aan mijn bureau zit. Zo word ik er aan herinnerd dat geluk te vinden is in kleine dingen. In deze coronatijd met al zijn beperkingen is het een rijkdom om dit steeds opnieuw te mogen ervaren.
Om enkele voorbeelden te noemen: vrienden die blij zijn met een berichtje, een telefoontje om te vragen hoe het met hen gaat. Vrienden die mij vragen of alles oké is en samen uitkijken naar het weerzien. Mijn petekind die als paaswens foto’s stuurt van haar babydochtertje omdat we elkaar op dit moment niet fysiek kunnen ontmoeten. Zij vind het ook super dat ik al mijn eerste coronavaccin krijg, zo is er uitzicht om mekaar in de toekomst toch terug te kunnen zien. Als thuisverpleegkundige is zij al volledig gevaccineerd. Lentewandelingen kunnen maken. En tijdens de wandelingen mogen genieten van de bloesems en de ontluikende natuur. Vanuit mijn keuken de mussen, mezen, een roodborstje, … zien genieten van hun vogelbadje, zeker op de voorbije zonnige dagen. Idem voor mijn kanarievogel maar dan binnen. Iemand die zijn of haar waardering uitspreekt voor het werk dat je doet en dat op mijn beurt voor hem of haar mogen doen.
En zo zijn er nog veel dingen!

Ik wens dat voor ieder u ‘klein geluk ook groot geluk’ mag zijn.

Pastor Chris