donderdag 23 september 2021

Een pluim

‘Geef mensen een pluim en ze krijgen vleugels.’ (BZN)

Aan letterlijke pluimpjes heb ik geen gebrek, mijn kanarie zorgt voor voldoende dons pluimpjes in huis. Net zoals zijn twee voorgangers deden.
Maar natuurlijk gaat het hier niet om echte pluimen maar om alle bemoedigende, waarderende, aanmoedigende woorden en daden naar onze medemensen toe. Ik herinner mij de rapportmomenten op school: eerst werd er een positieve feedback gegeven. En eerlijk: bij de ene leerling was dat makkelijker dan bij de andere. Maar het gaf een leerling (soms) ‘vleugels’.

Vandaag wil ik al de mensen van wie ik een pluim krijg van harte danken. Want elke pluim geeft mij ‘vleugels’ en zorgt ervoor dat ik meer durf en kan dan ik dacht. En dat ik volhoudt, ook in moeilijker momenten.

Dank U, God, dat ik op mijn beurt mensen een pluim mag geven; dat U ons zo geschapen hebt naar uw beeld dat we dit voor mekaar mogen doen naar het voorbeeld van uw Zoon.

Pastor Chris

© Pixabay