donderdag 2 september 2021

Nieuw schooljaar

Zoals pastor Tony gisteren schreef, blijft 1 september toch altijd een bijzondere dag.
Als leerkracht op pensioen denk ik aan de vele kinderen, jongeren, leerkrachten en ouders voor wie deze dag de start is van een nieuw schooljaar. Na de ongewone schooljaren wegens de coronacrisis hopen we dat dit opnieuw een zo normaal mogelijk schooljaar wordt. Alhoewel in Brussel de versoepelingen nog niet gelden en de media berichten over een nijpend lerarentekort. Maar hoop doet leven, zegt men.
Volgende week dinsdag zit ik zelf opnieuw op school. Niet als leerkracht maar als leerlinge. De naailessen, die ik al enkele jaren volg in Herent, gaan dan van start. We kregen al onze nieuwsbrief van de leerkracht zodat we weten wat we moeten meebrengen. Dit jaar wordt het de module ‘vrije tijd’, een heel ruime module. Zo hoop ik ook te kunnen naaien voor het dochtertje van mijn petekind. Zalig is dat! Maar wat het meest vreugde brengt, is het kunnen samenzijn in groep!
Ik kijk dus uit naar het begin van mijn nieuw schooljaar.

Pastor Chris

© Pixabay