maandag 27 september 2021

Getuigen van het Licht

In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God.
Dit was in den beginne bij God.
Alle dingen zijn door het Woord geworden en zonder dit is geen ding geworden, dat geworden is.
In het Woord was leven en het leven was het licht der mensen. 
(Joh. 1,1-4)

Met deze proloog van Johannes begint het nieuwe Godly Play verhaal dat ik dit weekend op de inspiratie dag mocht leren kennen. "De grootste parabel" gaat over het aardse leven van Jezus. Een leven van liefde, van gegeven zijn aan anderen en van verwijzen naar de bron van Liefde, zijn Vader.
Johannes getuigt van die Liefde en van het Woord dat hij via Jezus heeft mogen leren kennen. Het is een deel van hemzelf geworden en wel zo sterk dat het overloopt, dat hij er niet kan over zwijgen, dat hij niets anders kan dan er zelf over spreken, dan zoals Jezus te getuigen. 

Godly Play is een manier van vertellen die de mensen laat kennis maken met de diepere betekenis van het Woord. Het laat mensen kennismaken met Gods nabijheid en daagt uit om die ook te ontdekken in ons eigen leven. 

Ik vraag mij af wat jij doet met het Woord dat Hij tot jou spreekt
Ik vraag mij af welke woorden jij spreekt
Ik vraag mij af of jouw woorden ook licht en leven geven aan mensen
Ik vraag mij af of de liefde ook bij jou het laatste woord heeft.

Pastor Mariette


©Pixabay