dinsdag 3 januari 2023

Een zacht eitje?

‘Niet hard maar zacht’ (BZN dinsdag 3 januari 2023)

Ik dacht eerst een nieuwjaarsbrief te schrijven maar twee dagen na mekaar, dat zou te veel van het goede zijn. Dank je wel, Dirk, voor je mooie nieuwjaarsbrief!
De titel van deze blog zou de lezer op het verkeerde been kunnen zetten. Beginnen met een culinaire blog is echt niet mijn bedoeling. Zo groot is mijn kookkunst niet.
Maar wat dan wel? Bij de start van het nieuwe jaar horen meestal goede voornemens.
‘Goed begonnen is half gewonnen’, zegt het spreekwoord.
Dus maak ik elk jaar opnieuw goede voornemens.
Er is zoveel hardheid in onze wereld, in onze samenleving dat ‘zachtheid’ mijn voornemen wordt voor dit jaar. Zacht zijn voor familie en vrienden, voor wie ik op mijn weg mag ontmoeten. Zacht zijn in mijn oordeel over anderen. En ook wat zachtheid naar mezelf toe want streven naar perfectie kan hard maken. Dan liever ‘een zacht eitje’ genoemd worden.
Ik zal in dit nieuwe jaar proberen niet te vergeten eieren op mijn boodschappenlijstje te zetten.

Pastor Chris

© Pixabay