maandag 1 mei 2023

De vraag van Barbie

Nadat haar twee broers in dromenland waren, haalde mijn oudste kleindochter de mand met Barbies. Alles werd netjes uitgesteld. Mijn kleindochter is heel creatief in haar verhaal en wil ook dat het klopt. Ze vroeg of ik mee wilde spelen, zij was de mama en ik de oma. Mijn taak was simpel: de mama helpen. Het spel vlotte goed tot we op een punt kwamen waar oma niet direct een oplossing voor had. Eén van de Barbies wou met een alpaca gaan wandelen... en er was geen alpaca.
Toen ik haar vroeg wat zij deed als ze iets heel graag wilde en het niet mogelijk was. Ze zei, dan spreek ik tegen mijn hart. Dat zou ik ook wel willen kunnen, zei ik, waar heb je dat geleerd? Ze vertelde mij wat de juf van het tweede zei toen ze een kaarsje ontstak:

Je hebt oren maar je hoort Hem niet.
Je hebt ogen maar je ziet Hem niet.
Je kan Hem voelen, heel diep in je hart.
En als je Hem iets vraagt, dan luistert Hij.


Dat was voor mij zo'n een moment om te koesteren, ik gaf haar een dikke knuffel. Tegelijk voelde ik mij zo dicht bij Hem, mijn hart was er vol van. Dank je wel God om dit mooie tastbare moment van nabijheid.
Ik wens het jou ook toe, dat ook jij Hem mag herkennen in duizend, duizend dingen en voelen heel diep in je hart.

Pastor Mariette

© Pixabay