zaterdag 28 maart 2020

Eucharistievieringen op radio- en tv

Op 29 maart zendt de VRT om 10 uur de eucharistieviering uit
vanuit de Sint-Salvatorkathedraal in Brugge
Radio: Radio 1
TV: Een

Meer info over vieringen op radio, tv en online.


Wanneer we naar deze vieringen luisteren of kijken, zijn deze tips van ICL bijzonder interessant om verbonden mee te leven.


Gebed bij de geestelijke communie

Met het oude gebed hieronder, of met eigen woorden, kan je je verlangen uitdrukken om te delen in de communie, ook al is dit in deze uitzonderlijke tijd niet fysiek mogelijk. In gemeenschap met velen bidden we daarom met aandrang dat Jezus Christus in ons hart en in ons gezin aanwezig komt, met zijn liefde en kracht.
Mijn Jezus,
ik geloof dat U in het Allerheiligste Sacrament tegenwoordig bent.
Ik bemin U boven alles en wens U in mijn hart te verwelkomen.
Nu ik niet de communie daadwerkelijk kan ontvangen,
vraag ik van U de genade van de geestelijke communie.
Omhels mij en zuiver mijn verlangen naar de hemelse Vader.
Draag mij in Uw Geest, en laat mij nooit van U gescheiden worden.
Amen.