donderdag 5 mei 2022

Rust

Rust, een vorm van luxe (BZN-kalender mei 2022)

De voorbije weken waren drukke maar ook intense weken! Er zijn inderdaad weken dat veel taken bij mekaar komen, niet altijd omdat ze zo gepland zijn maar soms door onvoorziene omstandigheden. Met als gevolg dat, bij mij toch, huishoudelijke taken op de achtergrond geraken. Maar op de achtergrond betekent niet dat ze verdwijnen.
En dan rijst de vraag: wat nu eerst? Rust of de (uitgestelde) lenteschoonmaak?
Ik vind het antwoord best moeilijk. Inspiratie voor een antwoord vond ik bij een gebed van Katie Velghe in de gebedskalender van Halewijn: ‘Een kleine liturgie voor de grote schoonmaak’.
Zij schrijft ondermeer: ‘Ik zit op mijn knieën, daar zie ik wat beter dat Rijk van U, dat ondersteboven binnenstebuiten Rijk van U.’ Een uitdagende manier om er toch maar aan te beginnen, aan die lenteschoonmaak, letterlijk en figuurlijk!
En dan genieten van de luxe van rust! Met of zonder hangmat, dat is de vraag!

Pastor Chris

© Pixabay