zaterdag 7 mei 2022

Stilstaan bij het evangelie

4de Paaszondag - Johannes 10,27-30

‘Ik geef eeuwig leven aan mijn schapen.’

Bij het lezen van een evangelietekst over de Goede Herder komt er vaak een beeld op uit mijn kinderjaren. Het grootste deel van de huizen en appartementsgebouwen stonden er toen nog niet.
En een herder ging er rond met zijn schapen. Hij leidde zijn kleine kudde naar waar het goed grazen was.
Het beeld van Jezus als de Goede Herder is een eeuwenoud beeld. Vaak draagt Jezus een lam op zijn schouders. Want Hij gaat ook op zoek naar het verloren schaap, zo lezen we in een ander evangelie.
‘Mijn schapen luisteren naar mijn stem; Ik ken ze en ze volgen Mij. (Joh.10,27)
Johannes benadrukt de grote verbondenheid tussen Jezus en de schapen, degenen die in Hem geloven. En door Jezus zijn ze ook verbonden met de Vader want Jezus en de Vader zijn één.
Door Jezus komen we tot de Vader!

Pastor Chris

Als je in Mij gelooft
en als je probeert te leven
met het hart van Jezus
zul je nooit verloren gaan
– zegt God.
Zelfs wanneer je sterft,
dan nog zul je leven vinden,
eeuwig leven,
omdat jij en Ik één zijn geworden
en van elkaar zijn gaan houden.
Liefde sterft immers niet
maar maakt je mooi,
nu reeds, vandaag,
én morgen,
wanneer je Mij zult zien
van aangezicht tot aangezicht,
en wanneer mijn leven
jouw leven is geworden:
bron van tederheid en vrede.

Erwin Roosen
© Pixabay