maandag 6 maart 2023

Als je hart overloopt van vreugde

Er zijn zo van die kleine gelukjes die een mens instant gelukkig maken. Ik had er zo eentje toen ik zondag morgen na de gemeenschapsviering van de kerk naar de zaal ging voor de potluck.
Sinds een paar weken komt een mama samen met haar zoontje naar de zondagsviering. Na de viering zag ik hem een tiental meter voor mij uit huppelen naar de zaal. Hij had er duidelijk zin in. Waar ik zo instant blij van werd, was dat hij al huppelend het lied aan het zingen was: "Laat ons met elkander, laat ons met elkander, zingen prijzen, loven de Heer. Hoe fijn is dat voor een kind van vierenhalf jaar. Huppelend zingen doe je enkel als je door iets/Iemand geraakt bent. Kinderen zijn spiritueel veel gevoeliger dan volwassenen, zij staan er onbevangen voor open. Ook in hun antwoorden, hun getuigenissen zijn ze spontaan. God heeft dit kind geraakt. Als God mensen raakt dan stralen ze, dan zie je dat aan ze. Ze getuigen door hun enthousiasme en steken daardoor anderen mensen aan.  

Aan tafel zat ik naast iemand wiens tweede taal Frans was. Ze kon volgen in het Nederlands maar verstond niet alles. Dat is niet erg vertelde ze: "De taal van het geloof spreekt tot het hart".  Daar werd ik dan wel even heel stil van. Wat een geloofsgetuigenis. Als pastor en als mens, als gelovige maakt mij dat zielsgelukkig. Bij zo'n instant gelukjes voel ik God heel dicht bij mij. 

Deze week wil ik je toewensen dat ook jij mag ontdekken welke kleine gelukjes jou instant blij maken. Dat ook jij God mag voelen in het leven van elke dag.

Pastor Mariette