donderdag 13 januari 2022

Wacht niet

‘Wacht niet tot later, want als later eerder komt, ben je te laat.’ (BZN 12 januari 2022)

Je zou kunnen zeggen dat dit een oproep is om uitstelgedrag te vermijden. Want door uit te stellen zou het wel kunnen dat je een deadline niet haalt. Of een oproep om steeds op tijd te komen bij een afspraak? Of om te streven naar een goede planning zodat alles wat je moet doen, ook gedaan geraakt? Misschien wel.
Ik denk dat het dieper gaat dan dat. Voor mij is het een oproep om ontmoetingen met mensen, om hulp aan anderen, een gesprek, een telefoontje niet uit te stellen. Ik heb al zelf ervaren dat uitstel dan soms afstel wordt. Een voornemen erbij voor dit nieuwe jaar!
Ik wil jullie graag een tekst meegeven die bij thuis in een kader ophangt en die voor mij weergeeft wat ik wil zeggen.

‘We zullen slechts éénmaal door deze wereld gaan.
Laat ons daarom het goede dat we kunnen doen, of de vriendelijkheid die we tegenover een mens kunnen tonen, nu doen.
Stel niet uit tot morgen, want we zullen deze weg niet opnieuw gaan.’ (Auteur onbekend)

Pastor Chris

© Pixabay