maandag 14 maart 2022

Maar oma, ben je daar niet te oud voor?

Kinderen zijn oprecht en zeggen het zoals ze het denken. Toen ze onlangs bij mij waren kwam de pakjesdienst. Ze waren natuurlijk heel nieuwsgiering. Zeker toen ik zei dat het een nieuw speelgoedje was voor oma. De doos was razendsnel open. Hun reactie zien was goddelijk... maar oma, ben je daar niet te oud voor? Marbels?!

Ik vertelde hen dat ik met een nieuw verhaal bezig ben en dat ik daarvoor die knikkers nodig had.
Ik laat jullie raden met welk verhaal. 😉

Het leven zit soms raar in elkaar, toen ik begon als pastoraal werkster bestond mijn opdracht erin om huisbezoeken te doen bij zieken bij bejaarden. Als dertiger is dat een groot leeftijdsverschil. En toch heb ik dat twintig jaar lang met alle plezier gedaan. Ik heb veel kunnen geven aan die mensen maar ook heel veel terug gekregen.

Nu ik zelf oma ben, houdt het werken aan verhalen voor kinderen (en volwassenen) mij jong. Het geeft mij energie. Toen ik gisteren de blije gezichtjes zag, nadat ik het verhaal verteld had, was voelde ik mij heel gelukkig.

Leeftijd speelt geen rol, als je maar bezig bent met datgene waarvoor de Heer jou geroepen heeft.
Dank je wel God voor de kansen die je mij geeft !

Pastor Mariette