vrijdag 17 april 2020

Jezus leren kennen op een nieuwe manier...

...dat is wat de leerlingen van Jezus in deze dagen na Pasen hebben mogen meemaken. Dit is het moment waarop Jezus ook zijn taak heeft doorgegeven aan zijn leerlingen: "Ga en verkondig wat ik jullie geleerd heb". Daardoor kunnen wij vandaag de dag nog leven vanuit de woorden van Jezus en toegroeien naar de Vader.

Deze tijd ligt mij nauw aan het hart, temeer omdat ik er zelf al een hele tijd mee bezig ben geweest.
Het Godly Play verhaal 'Jezus leren kennen op een nieuwe manier' heb ik voor de eerste keer horen vertellen door Andrew Sheldon, een Canadees verteller, die vanuit de Godly Play foundation verantwoordelijk is voor Europa.

In deze coronatijd, heb ik dan ook de tijd genomen om het materiaal klaar te maken; te schilderen. Zo kan ik dit verhaal misschien volgend jaar aan de kinderen vertellen.

Herken je de verschillende verhalen?

Mariette, pastor