donderdag 2 april 2020

Verrassing !

Leerkrachten kunnen heel vindingrijk zijn. Wat een leuke opdrachten krijgen mijn kleinkinderen deze week: chocolademousse maken met framboos en speculoos, wafels bakken,... De receptjes worden netjes meegestuurd en via filmpje kunnen de kinderen volgen hoe ze het moeten maken. Mijn kleinzoon heeft er duidelijk van genoten. Wie de afwas nadien gedaan heeft weet ik niet ;-)
In uw kot blijven brengt dus wel degelijk ook goede dingen tot stand. Nieuwe dingen ontdekken, samen met het gezin koken, dessertjes maken. Je leert op een andere manier met elkaar omgaan dan wanneer je elke dag van de ene naar de andere naschoolse activiteit gaat.
Wat een verrassing toen ik gisteren avond mijn terras aan het vegen was. Ik hoorde van ver roepen 'ooomaaa'. Victor bracht mijn een pakje wafels en legde die netjes bij de ingang. We hebben nog een half uurtje op het muurtje (met meer dan voldoende afstand) met elkaar kunnen praten. Ik was zo gelukkig !
In uw kot blijven brengt dus wel degelijk ook goede dingen tot stand. Ik vraag mij af of die wafeltjes ook bij mij zouden geraakt zijn in de drukte van het dagelijkse leven. Stilletjes hoop ik dat heel wat mensen beseffen dat er meer is in het leven. Dat er 'zijn' voor elkaar het mooiste is wat we elkaar kunnen geven.
Er is 'Iemand' die het ons al heel lang geleden gezegd heeft, want Hij is er ook altijd voor ons.

Mariette, pastor