donderdag 7 mei 2020

Een 'vreugdemasker'

Het woord zal waarschijnlijk wel niet bestaan maar het woord kwam bij mij op toen ik deze morgen naar een vlog keek. Een gedachte die mij ingegeven is door monseigneur Kockerols. Wist je trouwens dat hij sinds gisteren een vlog heeft? Elke dag van de week geeft hij ons via een video een gedachte mee over existentiële en spirituele thema's. Vandaag was het thema 'vreugde'. Heerlijk om met zo'n boodschap je dag te beginnen.
Daarnaast dacht ik aan het straatbeeld dat meer en meer gevuld wordt door mensen met mondmaskers. Let op ! Ik sta er volledig achter en ben zelf achter mijn naaimachine gekropen om mondmaskers te maken. Maar het masker ontneemt ons wel de gezichtsuitdrukking en het voelt heel afstandelijk aan.
Zoals monseigneur Kockerols zegt, vreugde uitstralen is een teken van ons christen zijn. Misschien moeten we onze mondmaskers wat pimpen en er een grote glimlach op aanbrengen. Allicht toveren we daarmee een glimlach op het gezicht van de mensen die we passeren en werkt het de ontspanning in de hand als we staan aan te schuiven.
Graag laat ik je mee genieten van de vlog, hopelijk heb je er evenveel deugd aan als ik.

Mariette, pastor